Základní škola a Mateřská škola Stará Ves nad Ondřejnicí
|
||||
Z minulých let
|
Třídu Broučků navštěvuje 24 dětí ve věku od 3,5 do 4,5 let, z toho 10 děvčat a 14 chlapců. Děti se ráno a odpoledne scházejí ve třídě Berušek. Třída Broučků se nachází v pravém vchodu budovy MŠ Nad Zámkem. Třída má svoji šatnu a umývárnu. Prostor třídy je rozdělen na části. Nachází se zde část s kobercem, část s linoleem vybavena stolečky a židličkami pro děti. V této části dochází k celodennímu stravování dětí. Jídlo je dováženo ze školní jídelny ZŠ. V prostorách celé třídy jsou pro děti vytvořeny tematické koutky - pro logopedické preventivní chvilky se zrcadlem, pro rozvoj grafomotoriky, pro pohybové aktivity, dále je zde hudební, dramatický, literární, pracovní a výtvarný koutek. Je zde také dostatečný prostor pro společné aktivity, podle potřeby se pohybové aktivity přesouvají do tělocvičny v suterénu školy. Náš třídní vzdělávací program pro letošní školní rok nese název „ POZNÁVÁME SVĚT ANEB ŽIVOT V LESE“, vychází ze školního vzdělávacího programu „Společně poznáváme okolní svět“. V edukaci se často objevují ekologické podněty, většina činností je motivována lesním ekosystémem. Vzdělávání je zaměřeno na rozvoj kompetencí, které nabyly děti v prvním ročníku předškolního vzdělávání. Jsou rozvíjeny řečové schopnosti jako slovní zásoba, výslovnost, porozumění. Pohybové, tvořivé aj. dovednosti jsou rozvíjeny v souladu s individuálními potřebami dětí. Děti se učí spolupracovat ve dvojicích a malých skupinách, je dbáno na rozvíjení pozitivních vztahů mezi dětmi. Edukace probíhá hravou formou tak, aby každé dítě zažívalo radost a uspokojení z činností v mateřské škole a aby ve třídě panovalo přívětivé harmonické klima zaručující všem dětem pohodu a bezpečí. Ivana Medvecká, Helena Šeflová
|
|||
připravuje Yvetta Kunzová e-mail: yvetta.kunzova@seznam.cz |
Základní škola a Mateřská škola Stará Ves nad Ondřejnicí, příspěvková organizace 739 23 Stará Ves nad Ondřejnicí, Zámecká 38 IČ 70942633; tel. 558 669 222 e-mail: skola@zs-staravesno.cz |
|||